lördag 19 mars 2016

Den här veckan :)

Måndag börja jag laga åt Elin matportioner till frysen då hon tog en tupplur på 9 tiden. Blandade morot,batat och potatis som blev riktigt gott. Elin vaknade ganska passligt tills jag skulle börja mixa grönsakerna så visste hon varför det hade lite mera ljud. Efter att jag hade lagat hennes mat i fryskuber så åt elin och sen gick vi ut med husky. Elin somna o sov ute medan vi med husky gick in och åt. Åt själv också litet pure blandning men satt till lite kryddor och smältost när det passligt blev över en portion åt mig. När Elin vakna från vilan prova vi laga lite äppel-päron pure och det tyckte hon bra om när hon åt det till mellanmål. På kvällen 18.30 tiden åkte jag till simhallen me en mammas vän o så träffa vi mamma dit sedan. Vi skulle gå på vattenjumpan och den var super. Nu minns jag hur mycket man har sist o slutligen själv sakna den jumppan när man int gått på den på ca. 3 år. Men nu skall jag försöka gå på den bara ja har möjligt och bara det finns plats på den :)
Batat,morot och potatis :)

Äppel-päron pure

Tisdag åkte vi till min mommo där hon lärde mig baka bullar och semlor. Såg nog så lätt ut när hon bara to måtten från huvudet, själv vill ja ha exakta mått så den här gången mäta vi allt så jag vet sedan hur mycket jag ska sätta när jag bakar ensam. Tillika lagade vi också morot-batat soppa som blev så god så :) Roligt att laga lite soppor imellan när inte jag gör så mycket hem av dom, när int M äter dom. Mommo skicka med oss både bulla och semlor när vi åkte hem. När vi väl var hemma märkte jag att vi inte hadd sylt, men som tur hadd vi jordgubbar i frysen så börja jag laga det medan M var me Elin. Bullarna var nog så goda när man satt hemlagad sylt o grädde imellan :)

Onsdag blev det igen baby treffis, den här gången var där int lika mycket folk som förra gången. Nu hörd man bättre när man prata med dom andra mammorna :D man fick den här dagen göra påsk kort tillsammans med sitt barn, så vi tryckte elins hand på två kort och sedan rita och limma jag resten till :) Efter det sökte jag min syster från skolan, senn förde vi min bil till min brors jobb och så sökte M oss därifrån. Sen åkte vi hem.


Elins första påskkort :)

Torsdag var en hemma dag tills M kom hem, sen åt vi och åkte iväg till min bror för att fortsätta laga på min bil. Han hade redan på onsdagen tagit bort de delar som skulle bytas så långt han hunnit, så M fortsatte borra tills min bror kom hem och dom tillsammans sedan fortsatte. Men vi fick 19.30 tiden åka hem så att elin sku sedan få kvällsgröten och sen o sova.

På fredag sökte mamma oss när vi skulle träffa min mommo och gumor på stan. Vi gick på cafe, gick på stan och på nytt på ett annat cafe senare. Var in till kappahl en sväng när jag hade fått en värdecheck på 5€ , köpte en pyjamas åt elin så att jag inte i misttag skulle glömma att använda värdechecken. Lite före 16.00 kom M från arbete o vi skjussa sedan hem min mommo och gumor till lovisa när vi skulle till min bror och fortsätta laga på bilen. Min brors flickvän var hemma så vi satt och prata medan pojkarna var i hallen och fixa på bilen, och Elin sovde en timme i vagnen tills hon kom in med oss. Var riktigt trevligt hos min bror när man inte har varit där så ofta.

Idag hade vi M:s systers flickas dop. Allt gick riktigt bra vi sökte M:s pappa och hans kvinna och åkte vidare till kyrkan. Vi var i god tid så vi fick vänta tills dom andra kom för att vi skulle slippa in. Elin åt bra och sovde före dopet började. Dopet började 14.00 och nån minut före de vaknade Elin, såklart sku hon vara vaken på dopet men tur hade hon nu sovit en timme endå dagsvila. Hon betedde sig nog så fint sa inte mycket. Fina namn fick flickan också :) Dom bjöd på lite saltit och sött som var riktigt gott. Blev lite skinkpaj kvar som M hade sagt att vi kan ta hem när dom fråga om nån ville ha :D

Imorgon åker jag och mamma och ser på ett köksbord, vi får se att tar vi me Elin eller om hon blir hemma med pappa undertiden. Men det får vi se hur det känns imorgon och beroende på hur länge vi är borta, ifall vi hinner hem tills M ska sen iväg igen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar