måndag 14 december 2015

Undersökningar :/

Enda sen Elin föddes har jag varannan vecka sprungit till labben på blodprov och gett urinprov. I början minskade proteinet i urinet men ungefär 5-6 veckor sen så börja de stiga igen, men inte alls lika mycket, senast var de 4-5 gram protein och som mest hade jag 16 gram. Nåja de här ledde till att min läkare i borgå skrev en remiss till mejlans. Den 8.12 åkte jag dit med Elin och min gumor och träffade en läkare som berätta mer vad det handlar om. Det ser ut som att jag har någon slags inflamation i njuren, men det vill ta reda på mer och ta provbit från njuren. Så fick välja endera att åka in 14.12 eller 23.12 till mejlans för ingreppet. Valde förståss den 14.12 för int vill man ju dagen före julafton sitta dit.

Nå idag 14.12 starta vi 6.40 hemifrån hade tid 8.00 att vara där. Trodde att dom genast skulle göra ingreppet då, men nej det var först klockan 10.00. Nå vi gick in i rummet och vänta där tills klockan blev 10. Där imellan mäta hon blodtrycket av mig. 10.00 skjussade dom iväg mig med sängen till ett annat rum där dom bedövade mig i ryggen och sedan tog 2 provbitar av njuren, ca. 25 min tog det hela och kände inte så mycket bara då när dom bedöva. Efter de skjussa dom tillbaka mig i rummet där M o Elin väntade på mig. Nu sku ja först 2 timmar bara ligga på rygg och efter de ännu 4 timmar vara sängpatient men fick ligga också på sida. Genast när klockan var 16.25 ringde jag på klockan för då hade det gått 6 timmar. Fråga om jag fick genast gå på wc:n när man inte varit på så många timmar och efter det sa sköterskan att vi fick åka hem som tur. Fick ett intyg av läkaren att jag inte får lyfta Elin på en vecka så att M kan föra det till jobbet så han får sjukledigt därifrån. Så den här veckan är det bara att ta det någorlunda lungt men kommer nog vara svårt att inte lyfta Elin när man är så van att göra det.  Nu får vi bara vänta på svar och hoppas på det bästa. Sku inte ha klara av den här dagen utan M och Elin, tur vad dom med och höll sällskap åt mig :)

M sku ju o ha lite bekvämare :)

Nu får vi mysas breve varann iställe :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar