lördag 9 januari 2016

En annorlunda vecka :)

Alltså från 14.12-20.12 var en annorlunda vecka för mig när jag inte fick lyfta Elin alls. Men M fick lyfta henne i min famn och ta bort henne då de behövdes var så underligt när man var så beroende av den andra hela tiden. Nå M fick ju se hur de e när jag är ensam hem på dagarna bara att han inte endå behövde ta med Ellin ut när han for på länk med Husky men annars. Nå vi var ju nästan hemma hela veckan förutom på onsdagen då vi åkte och hälsa på M:s mommo. På lördan åkte vi och fira M:s bror då han blev färdig från sin skola och då började jag lite försiktigt lyfta Elin endå för att se ifall jag får illa i ryggen eller inte. På söndagen åkte vi med Elin till mina föäldrar och då skötte jag Elin som normalt igen för måste ju se mer om ja klarar av de så att jag inte på måndagen när jag igen är ensam hemma sku få så illa att jag inte skulle ha kunna lyfta henne men bra gick de som tur. Min mamma, syster och hennes pojkvän hade målat deras 2 rum och tambur så när jag var där fick jag plötsligt sån inspis att måla Elins rum så min syster och hennes pojkvän kom till oss för att hjälpa till. Vi började tömma rummet och sen börja pojkarna tejpade och förbereda så de var bara för mig och min syster att måla. Nå de råka sig att färgen nästan tog slut när vi hade målat en gång hela rummet, så vi fick fortsätta nästa dag med min syster. Så på sönda såg de ut som ett bombnedslag i vårat sovrum när där var så mycke saker. Nå vi fortsatt måla efter att jag varit och köpt färg nästa dag på dagen. På tisdagen när jag var ensam hemma börja ja möblera och ha mig då Elin sovde och fick det mesta på plats nu fattas de bara lite tavlor och nån hylla från väggen men det gör inte någonting, Nu hinner jag fundera ordentligt var jag vill ha dom så man inte behöver borra och ha många fula hål i väggen sen :) Jag var ju nöjd me allt och glad att vi äntligen fick det rummet färdigt fast vi inte ens hade tänkt måla de över huvudtaget :) men M var kanske inte lika nöjd när han trodde att han en dag sku få bara vara, nå han behövd ju inte måla som tur :)

På tisdagen fick Elin sova fösrta natten i sitt eget rum och det gick hur bra som helst hon sovde ca. 8-9 timmar så det var en bra start :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar