lördag 9 januari 2016

Julen :)

Julen gick nog så fort, vi åkte 10 tiden och förde Husky till mina föräldrar så han inte sku behöva vara ensam. Sen åkte vi till M:s pappa och åt julgröt o M åt leverlåda när han inte tycker om gröten, kan inte förstå det är ju nästan det bästa som man äter på julen.Vi brukar alltid samlas och äta julgröt  med M;s pappa, syskon och mommo. Efter det åkte vi direkt till M:s syster där vi skulle fira julen så vi inte behövde köra fram och tillbaka. Där somna Elin nästan direkt efter att hon ätit som var riktigt bra då hon tog en 3 timmas dagsvila :) Vi förberedde det mesta tills dom andra kom och just när vi sku äta vakna Elin men som tur var hon nöjd att sitta i sittern så jag fick äta i lugn och ro. Efter att vi ätit både mat och efterrätt så delade vi ut julklapparna. Elin fick så många fina julklappar ett par underbara tossor, badleksaker, blöjor, klänning, mössa, skip hop leksak, bodyn, strumpor och pengar. Sen åkte vi 19-20 tiden hem igen och sen fick elin gå och sova. Vi hade inte hunnit öppna våra julklappar på morgonen så jag och M öppnade våra efter att Elin somnat. Fick av M ett mumin kakfat och en kexburk som jag själv har tänkt köpa men tur hade ja inte hunnit göra de. Sen fick jag lite pengar, mumin plåtburkar, uunikokkis ugnsform, sedan fick vi gemensamma julklappar med M en lykta, pengar, en familjens regler tavla, ljus och hemgjord choklad och sås.

Den 25.12 när vi vaknade öppnade vi med Elin hennes julklappar som hon fick från oss och min sidas släkt för vi orka inte ta med alla julklappar till M:s syster. Elin fick 2 st sophie the giraffe, 2 st pyjamasar, 2 st nallar, en gris, en scrapbok, en stockman mumin tallrik, en matta av fårskinn, en jul tablett till nästa år då hon mer äter. Den här julen så fick vi öppna med Elin en julklapp en mjukboll, som vi på vår bröllopsdag fick som uppgift att paketera in och som vi skulle öppna då vi fått vårt första barn och den första julen. Ca. 13.30 sökte vi mina föräldrar och åkte till min mommo där vi blev bjudna på julmat, där träffade vi mina syskon, min morbro, hans fru och hans barn. Där fick Elin en klänning som min morbrors fru hade stickat som var ljuvlig den får vi använda nästa höst/vinter och så fick hon av min bror och hans flickvän en tunika och strumpbyxor. Så hon har nog fått en hel del saker och sånt som hon också behövt :) Ca. 19.30 tiden började vi åka hem åt igen och så fick Elin gå och sova efter det.

Så den 26.6 var vi bara hemma och tog de riktigt lugnt och skönt efter att man 2 dagar varit igång från nästan moron till kväll :)
En del av Elins julklappar :)

Dom underbara tossorna :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar