måndag 23 maj 2016

Vårstädning 6.5 och 7.5!

På fredagen hade jag och mamma kommit överens att vi åker ner till landet och börjar städa där lite. Under tiden mamma städa inne en del så kratta jag utanför terassen medan Elin satt i kärran och såg sig omkring. Sen ble de hennes mattid och sovddags.  Under tiden hon sov fick vi en hel del krattat och så fortsatte vi inne efter det. Sen tog vi matpaus och en stund efter det kom min mommo, morbror och hans fru på kaffe och efter det börja vi städa undan de sista och åka hemåt.  

 På lördagen åkte vi hela familjen först till tarmola där dom hade uusimaa kirppis, hittade en collegehalare, lösa farkkun och en leksak till Elin. Efter det åkte vi ner till landet och sen kom både min mamma och pappa, min bror och hans flickvän ner. Vi fortsatte kratta det som vi dagen innan inte hunnit med. Pojkarna börja köra bort den vassan som kommit upp med vattnet. Första ormen såg vi tyvärr också. Nu hoppas vi att det inte kommer fler än den. Elin var med när vi var ute och hon fick lite titta på kottar medan vi andra gjorde våra saker. Bra att hon är med från början och ser hur vi gör där. Nu vänttar vi bara så det blir en bra sommar och får åka ner och ha de skönt där. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar